Mineralpuder: bareMinerals vs. TiKei

Har nu under en tid testat två olika mineral foundation i puderform. Ena lyx och andra budget tycker jag att man kan jämföra de som.
Så här tycker jag om de båda.





Bare minerals

Fick ett startkit i julklapp som innehåller;
  • 2 foundation
  • 1 mineral veil
  • 1 All Over Face Colour
  • Multi-Tasking Minerals bisque
  • Maximum Coverage Concealer Brush
  • Flawless Application Face Brush
  • Full Flawless Face Brush
  • Dvd- skiva om hur man använder bare minerals smink
Jag tycker om den här foundationen, den täcker ganska så bra och ser naturligt ut och så vidare. Men, efter ett tag fick jag utslag i ansiktet och jag vet inte om det var av denna. Har i alla fall slutat använda den nu och ska vänta nån vecka innan jag börjar igen och se om det var från den eller vad det var. Det innehåller ett ämne som jag inte minns just nu vad det heter som många är känslig mot. Priset är en annan sak som är väldigt negativt fast jag har hittat en sida från England där den kostar ungefär 500 kr och det är gratis frakt!




TiKei;
Denna foundation älskar jag verkligen. Den är billig, täcker bra och den här innehåller inte det ämnet som många är känsliga mot. Har inte så mycket mer att säga om produkten. Den finns att beställa här och en stor burk kostar 129 kr vilket är väldigt billigt. Finns även en massa annat mineral smin att beställa därifrån bland annat ögonskuggor!

Ett stort + är att de finns en färg där som passa alla i princip. Kolla här för att se vilken färg du behöver. Man kan även beställa hem små provburkar för 10 kr. Jag själv har N2 på min, N är att jag har neutral hudfärg som drar lite mot det gula och 2 att för mycket ljusa hudtoner.


Jag tycker om båda som sagt men Tikei är nog ändå min favorit just eftersom den är mycket billigare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0