Tuseday

Härlig tisdag!

image description

Måndag

Kom hem vid 11 idag, blir ungefär samma tid imorgon. Men jag klagar inte!! Har inte gjort något speciellt idag. Pluggat lite och sovit. Ikväll ska jag försöka tvinga iväg mig sjäv till gymmet. Känner mig lat nu så får se hur det går. Men var inte alls dit förra veckan och far jag inte nu i veckan kommer jag inte orka på ett tag.


Söndag

Finns så mycket jag borde göra, men Märta tar i princip all min tid. Har nästan inte ens tid att sova. Men ikväll ska jag försöka ta tag i lite plugg. Hade tänkt träna ihelg också, men har blivit förkyld så skiter i det och tar det under veckan istället!

image description

Mys


Märta




Onsdag

Plugg och ett zumba pass har jag hunnit med idag. Kändes lättare idag och det är riktigt kul måste jag säga! Någonting jag absolut kommer fortsätta med.

Imorgon är det torsdag och jag har 2 lektioner och ett möte. Sen slutar jag. På kvällen åker vi till kalix för att hämta hem Märta. Som jag längtar♥

Elina: Det var riktigt kul idag! Fortfarande lite svårt men det kommer! ;) Kram! ♥


19.17

Skiter i träningen idag och pluggar istället. Har sjukt ont i ländryggen så kan knappt gå.
Tar och vilar och taggar inför zumba imorgon kväll istället!

Nu tillbaka till böckernas värld.


Tisdag

Skola och promenad avklarat för den här dagen. Plugg, handla och träning återstår. Nu ska jag kolla gårdagens avsnitt av big brother efter det börjaplugga.

15.41

Samhälls plugg just nu. Ikväll blir det zumba. Testade på det en gång för kanske ett år sen, tänkte fara fler gånger men har aldrig blivit. Men ikväll så, känner mig riktigt taggad på det faktiskt. Känns mer lockande än att stå på ett springband och springa!


Måndag

Så sjukt fint väder, så nu ska jag ut!

8 veckor

Idag blir valparna 8 veckor.
4 dagar kvar nu!


21:22


Söndag

Dagen har börjat med plugg och nu är det lite big brother som gäller.
Får se om jag orkar dra mig ut snart eller om jag sitter inne hela den här dagen oxå.


Lördag kväll

Denna lördag har bestått av plugg, städning och big brother. Känns som att klockan är typ 10, dagen har gått så sjukt segt. Men skönt det så känns helgen längre.
Har också klickat hem 2 saker från nelly.
Vad det var får ni se när jag får hem det!


Hoppas ni har en bra lördag!


Fredag

Äntligen helg!


23.07

Var till gymmet och sprang en stund. Efter det kändes det både bra och dåligt. Helt slut i kroppen men kände mer av förkylningen igen. Hoppas nästan att jag blir sjuk nu innan lovet så jag slipper det här med att vara på gränsen. Nåja, här hemma har jag inte fått för mycket gjort. Kollat lite bb och det tänkte jag fortsätta med ett tag till.


Beställa eller inte?


Torsdag

Klarade matte provet och svenska provet kunde inte ha gått så mycket bättre. Behöver i alla fall inte vara orolig över att få ig. Alltså har det här varit en väldigt bra dag. Ikväll ska jag ta det lugnt, om jag orkar far jag och tränar.
Nu tv/sova!

22.08

När jag började springa idag på gymmet tänkte jag att det gick hur lätt som helst att jag kommer orka längre än vanligt, men så blev det inte. Måste ha fått någon kick från allt godis jag ätit efter skolan. 2 km sprang jag och sen kände jag hur allt började snurra, var tvungen att promenera en bra bit innan det kändes bra igen. Körde lite mage och ben sen. Känns skönt nu i alla fall, slut i kroppen. Måste läsa lite svenska en sista gång. Sen blir det ett avsnitt eller 2 big brother, sovmorgon imorgon!


Gilla

GILLA ELF PÅ FACEBOOK!
När det är 300 000 som har gillat får vi 30% på allt!


Klicka här för att komma till deras facebook sida!

Onsdag

Ett prov av 2 är överstökat den här veckan. Imorgon gör jag bort det andra. Försöker plugga, men känns som att jag kan det mesta så därför går det inte så bra. Får hoppas min känsla stämmer. Lite mer plugg så borde jag åtminstone klara det!

Ikväll är det träning, gym eller zumba har inte bestämt mig men lutar mer mot gymmet.


Lookbook.nu


2 månader...

Jag saknar dig!♥


Tisdag

Alla hjärtans dag idag. Enligt mig är det en helt onödig dag..
men visst en bra anledning till att äta godis och fika idag? ;)

Har slutat redan nu, ska jobba hemma på pofen. Så idag är det plugga och om jag orkar far jag till gymmet men just nu tror jag att det blir en hemmakväll idag. Känns lite mer lockande.


9 dagar...

New; HAIR DONUT

Från Ur och Penn

En fin och enkel frisyr!


18:29 Kaos

Känns som att mitt huvud håll på att gå sönder. Den är full med logaritmer, geometrisk talföljd, derivata, realism och naturalism författare, romaner och en massa annat. Allt är bara kaos där uppe. Jag hoppas verkligen jag får ordning på allt och kan det hyfsat bra till proven. Två prov på en vecka är för mycket för mig...

Nu lite mer plugg och sen träna!

Måndag

Slutat före 12 idag. Somnade typ direkt jag kom hem och vaknade nyss. Nu är jag ganska så pigg och ska plugga lite. Känns som att det är helt omöjligt att få in något i huvudet. Men jag gör så bra jag kan och hoppas på att jag klarar det i alla fall!


Märta

Idag fyller lilla Märta 7 veckor. 11 dagar kvar nu tills vi hämtar hem henne! ♥


Bild lånad härifrån

Söndag

Denna söndag började med plugg och kommer bestå av det hela dagen nästan. Nu har jag bara en liten paus och ska städa rummet och ut på en promenad. Mer än det kommer inte hända idag heller.
Då vet ni det!

21.10

Blev ganska många pluggtimmar igår. Tror klockan var närmare halv 1 innan jag la mig ner för att sova och jag somnade direkt!

Var som sagt i Luleå idag och hittade en hel del fina saker. Om jag orkar fixar jag bilder på det jag köpte nästa vecka. Är helt slut efter att ha sprungit runt på stan och storheden i princip hela dagen. Men blir plugg ikväll igen men inte lika sent som igår för är så sjukt trött!

Nu lite melodifestivalen.

Luleå next!




20.55

Plugga hela kvällen samtidigt som jag kollar på Breaking Dawn part 1. Helt okej film än så länge. Ska försöka sova tidigt idag för det ser ut som att det bli Luleå imorgon, och jag klagar inte!! Ska vara och lämna tillbaka en ring jag fick i julklapp och det har varit en massa tjorv med den.

Hörs imorgon!


Alla hjärtans dag cup cakes


Obligatorisk bakbild!

Fredag

Börjar 09.30 idag så på ett tag ska jag börja gå mot skolan. Har inte speciellt lång skoldag idag och när jag kommer hem ska jag göra cupcakes.



Hörs senare ikväll.

Bildkälla

Nail Polish

3 pack nagellack från H&M 39:50:-


Torsdag

Funderar stakrt på att ta en kväll då jag inte gör någonting alls! Kommer behöva plugga hela helgen för att ha en chans att kanske klara matteprovet och svenska provet nästa vecka. Så känns som att det skulle behövas en dag utan plugg innan det. Tror det får bli så, skippar även träningen för att jag inte orkar och för att min träningsvärk i benen bara blir värre och värre hela tiden så snart kan jag inte ens gå! Men...nästa vecka ska jag inte ha några ursäkter, då är det träning som gäller!


Onsdag

Fullt upp hela dagen med skola, plugg och träning. Nu dusch och sen ska jag sova!


Fick träffa dig förra natten i mina dörmmar

20.17

Örat gör bara ondare och ondare. Så ska snart lägga mig för att sova och hoppas att det är borta till imorgon.

Tycker de här senaste dagarna har gått så sjukt segt. Känns som att de aldrig tar slut.
Måste vara för att jag längtar så sjukt mycket efter att få hem våran lilla bebis.
Tycker de här 2 veckorna kan gå fort nu!


Tisdag

Första skoldagen för den här veckan avklarad. Bara 3 kvar nu. Idag äre plugg och kanske träning som står på mitt schema. Är rädd att jag håller på att få öroninflamation så får se om jag vågar vara och träna senare. Nu måste jag sätta igång att läsa.


Ida 18 år











Måndag

Skönt med en extra dag ledigt från skolan. Sova och plugga är det jag har hunnit med idag och en kort promenad. Hade tänkt åka till gymmet ikväll men skippar det idag och tar det imorgon istället. Snart ska jag gå och duscha och sen gissar jag på att det blir kolla tv resten av kvällen.

Kommer upp lite bilder från när vi firade Ida senare.

17 dagar..


Lördag

Tar en kort paus härifrån nu. Hörs på måndag!

Fredag

Med mat i magen så ska jag snart duscha och efter det börja fixa mig lite inför ikväll då vi ska fira Ida. Ser framemot det riktigt mycket och tror att det kan bli kul. Nu börjar i alla fall funderingarna om vad man ska ha på sig, lockigt, rakt eller vågit hår?, fast eller utsläppt, hurdant smink och så en massa andra frågor. Men nåntng ska jag lyckas slänga ihop.

Inge mer bloggning idag i alla fall, så hörs säkert imorgon!


Torsdag

Fullt upp hela dagen nästan. Kom just hem från Ida i alla fall. Ätit en massa gott fika. Så härlig kväll. Är ganska så kallt ute också så man skulle bara vela ligga inne hela dagarna.

Har inget mer att komma med, utan ska krypa ner under täcket och sova!

BTW GRATTIS IDA, HOPPAS DU HAR HAFT EN GRYMT BRA DAG!♥

21.39

Tog närmare 2 timmar att fixa naglarna. Men nu är det gjort och kan väl inte säga att det blev så där över drivet bra. Men bara för att det tog typ 2 timmar att göra så ska jag inte ta bort det heller! Långt ifrån ser det ganska bra ut så orkar inte bry mig. På ett tag ska jag sova så jag orkar upp imorgon för en jobbig skoldag imorgon. Ser inte fram emot det.


Sämst bild, men kommer ingen bättre heller eftersom de inte blev fina!

Onsdag

Hela dagen gick åt till att vara i Haparanda. Nu är jag hemma i alla fall och sitter med färg i håret. Efter det får jag se om jag ids testa på mitt nya nagelkit jag köpte idag eller om jag tar det någon annan gång!

RSS 2.0